wtorek, 19 czerwca 2012

28. Agnieszka Lingas - Łoniewska W zapomnieniu.

"W zapomnieniu "to moje pierwsze spotkanie z twórczością Agnieszki Lingas -Łoniewskiej .  Czy okazało  się ono udane?. Zaraz się o tym przekonacie. Już na pierwszych stronach powieści przenosimy się do Wałbrzycha i poznajemy  głównych bohaterów . Chociaż w dzieciństwie chodzili razem do szkoły teraz., życie napisało dla nich dwa zupełnie odmienne scenariusze. Magda właśnie skończyła studia pedagogiczne. Po latach wraca w rodzinne strony  , aby podjąć pracę w miejscowej szkole. Z kolei Michał  samotnie wychowuje młodszego brata Marcina, który często sprawia problemy wychowawcze. Chcąc zarobić na utrzymanie   nie zawsze postępuje zgodnie z prawem.  Ta dwójka jest jak   żywioły  ogień i woda. Inne osobowości, marzenia i priorytety. Różni ich bardzo wiele czy mają więc szansę na wspólne i szczęśliwe życie? . Wszystko zależy od nich jeśli będą chcieli spróbować   zdarzyć się może wiele.
Z dnia na dzień ich stosunki  polepszają się . Lasocka bo tak brzmi nazwisko głównej bohaterki poznaje chłopaka coraz   lepiej.  Zaczyna odkrywać  tajemnice związane z jego przeszłością. Choć mężczyzna wielokrotnie ją  okłamuje i rani ona nadal jest przy nim. Wszystko dlatego , że zrozumiała jedną istotną rzecz. Dotarło do niej , że kocha  Michała i nie wyobraża sobie życia bez  Langera , którego ponownie spotkała po latach. Czy związek  dwójki ludzi, który tak bardzo się od siebie różnią ma jakikolwiek sens? Odpowiedz na to pytanie poznasz gdy książka  znajdzie się w Twoich rękach.i zaczniesz czytać tę niezwykła historię.
 Pisarka pokazała nie tylko relacje pomiędzy bohaterami ale też polskie realia. Miejsca zapomniane w których liczą się tylko pieniądze,  brudne interesy i kobiety.  Język powieści jest specyficzny. Nie brakuje tu sformułowań   charakterystycznych  dla slangu młodzieżowego ale także wulgaryzmów.  To celowy zabieg .Wszystko po to aby pokazać emocje jak towarzyszą postaciom  w poszczególnych fragmentach książki. Czytamy o ich frustracji , smutkach i radościach. Emocje te udzielają się również czytelnikowi. Czasem są tak silne , że  trudno dobrać  odpowiednie słowa aby je opisać.
 Chłopak  wielokrotnie zawiódł i oszukał ukochaną  mimo to dziewczyna  nigdy się nie poddała  i ani na moment nie zwątpiła.  Michał Langer  często przestawał wierzyć i stawiał siebie na przegranej pozycji. Wtedy zawsze pojawiała się  Magda  , która robiła wszystko aby zarówno jej ukochany jak i jego młodszy brat patrzyli w przyszłość z optymizmem.
Od pierwszych stron z ogromną ciekawością śledziłam losy tej dwójki . Zastanawiałam się czy osoby tak różne pod względem charakterologicznym są w stanie się porozumieć. Jakie będą ich dalsze losy,   pokonają przeciwności  i problemy , które spotykają na swojej drodze?. Chcesz się przekonać czy tak będzie? Zapraszam do lektury.
"W zapomnieniu " to powieść o ogromnej sile miłości, poszukiwaniu właściwej drogi życia  oraz nadzieji ,  na to , że choć czasem jest ciemno kiedyś znów pojawi się słońce. Autorka pragnie uświadomić czytelnikowi  pewną prawdę o , której w dzisiejszym świecie  często zapominamy. Przypomina o potrzebie przebaczenia i próbie zrozumienia drugiej osoby. Pokazuje, że miłość jeśli jest prawdziwa  przetrwa wszystko. Z drugą osobą u boku i świadomością , że ona zawsze na nas czeka i wspiera możemy zdziałać wiele.  Udaje się nawet  to co jeszcze nie tak dawno wydawało się nierealne.  Wtedy  możemy pokonać wszystkie stojące na drodze do szczęścia przeszkody. Jesteśmy w stanie walczyć z demonami przeszłości i  poradzić sobie nawet w najtrudniejszych  chwilach  naszego  życia. Moim zdaniem takie właśnie przesłanie niesie ten utwór.
Na pewno   sięgnę  po kolejne książki  Agnieszki Lingas- Łoniewskiej.
Za możliwość przeczytania książki dziękuję autorce.

32 komentarze:

  1. Jestem bardzo ciekawa tej książki, zachęciłaś mnie jeszcze bardziej :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Już któryś raz z kolei natykam się na tę książkę. Coraz bardziej jestem zainteresowana. Mam nadzieję, że uda mi się ją kiedyś zdobyć - na pewno z chęcią zapoznam się z jej treścią. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Niedawno i ja czytałam tę książkę i również przypadła mi do gustu:)
    Pozdrawiam!!

    OdpowiedzUsuń
  4. nie czytałam dotąd żadnej książki tej autorki, ale słyszę wszędzie dookoła dobre opinie na temat jej twórczości, więc z pewnością nadrobię zaległości
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Jeszcze jej nie czytałam, aczkolwiek wydaje mi się, że może byc ciekawa ;) na nudne dni w pracy na pewno :D Buziaki, zapraszam na konkurs, do wygrania bon na zakupy ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Polecam inne ksiażki autorki - dobre :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Zastanowię się jeszcze :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Jestem bardzo ciekawa tej książki i zapamiętam ten tytuł na pewno :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Właśnie dzisiaj kupiłam tą książkę :) Teraz czekam na przesyłkę :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Mam nadzieje, że uda mi się ją dostać niebawem, jestem jej bardzo ciekawa !

    OdpowiedzUsuń
  11. Jakoś tak się waham, czytać ją czy nie? Ale recenzja dobra :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie znam jeszcze żadnej książki tej autorki, ale z chęcią kiedyś przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Poluje na nią, mam nadzieję że niedługo wpadnie w moje ręce ... a Twoja recenzja jeszcze bardziej mnie do tego zachęciła. Czytałam Szóstego tej autorki i bardzo mi się podobała, myślę że i ta przypadnie mi do gustu. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  14. Zdecydowanie zachęciłaś mnie, by sięgnąć po tę książkę ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Tyle dobrego słyszę o twórczości pani Agnieszki, że postanowiłam sama się z nią zapoznać. Póki co idzie do mnie "Szósty". :) Jeśli mi się spodoba, to przyjdzie czas na kolejne tytuły. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szósty jest w pewien sposób związany z tą książką. (Opisuje Losy Marcina Langera ).

      Usuń
  16. Chciałabym wreszcie przeczytać jakąś książkę tej autorki.

    OdpowiedzUsuń
  17. O ten autorce dość często się słyszy, chciałabym przeczytać którąś z jej książek :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Chciałabym poznać twórczość autorki :) Dużo dobrego o niej słyszałam :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Tak, Agnieszka potrafi wciągnąć w świat swoich powieści :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Ja również dopisuje się do chcących przeczytać jej książkę :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Ostatnio popularna autorka ale raczej nie dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Słyszałem o tej książce, ale na razie jej nie przeczytam. :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Mimo że moje spotkanie z "Szóstym" nie należało do szczególnie rewelacyjnych, to jednak jestem bardzo ciekawa innych książek tej autorki, więc i "W zapomnieniu" chciałabym przeczytać :).

    OdpowiedzUsuń
  24. Nie wiem, ale jakoś nie mogę się przekonać do tej książki. Może kiedyś przeczytam, ale szukać nie będę ;)

    OdpowiedzUsuń
  25. Nie wiem czy przeczytam, jeżeli znajdę trochę wolnego czasu zastanowię się. Bardzo ciekawa recenzja :)
    http://ksiazka-na-kazdy-dzien.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  26. Wrap it in gauze and put it in the infected area. Include about three to 4 tablespoons of vinegar to a bathtub
    stuffed with a tiny sum of warm h2o and only bathe in it for fifteen to twenty
    minutes. Thick, white discharge from the penis.


    Stop by my website - can you still get a yeast infection after hysterectomy

    OdpowiedzUsuń
  27. Oils, beverages and Paleo sweets should also be used in moderate quantities and also keep in mind that
    Paleo diet food list does not contain in it all processed foods
    made out of dairy products, powdered milk, ice creams, cereal grains
    and legumes and should be avoided. Pizza crust, bread,
    pancakes, and any food that contain sugar should be taken out and erased from the list
    of foods one can eat. Grains, salt, processed oils, legumes, and
    any other food that is not available yet during the said era are not including in this
    special type of diet.

    Visit my site ... paleo diet and crossfit

    OdpowiedzUsuń
  28. Fashion Games of Teen Girls Interested Are Fun These challenges are
    at times shared amongst buddies. This was
    zero cost because the students went to local stores and asked for either
    donations and gift cards to purchase these items. Cranberry studios developed this sequel while publisher Anaconda
    brings it to you in stores.

    Feel free to surf to my homepage antivirus software

    OdpowiedzUsuń
  29. So you are looking to rid your girl of these unwanted
    stalkers when you are drawn to Willow Creek's Black Mirror Castle. I've
    played Nancy Drew for years and even her saccharine personality is more 3D than Lindsay or 'Linds') as she calls herself.
    Cranberry studios developed this sequel while publisher Anaconda
    brings it to you in stores.

    Here is my webpage :: personal security

    OdpowiedzUsuń

Drogi Czytelniku. Witaj na blogu Książki Warte Przeczytania. Dziękuję, że tu zajrzałeś i przeczytałeś to, co dla Ciebie napisałam. Jeśli masz ochotę zostaw po sobie ślad w postaci komentarza. Anne 18.