sobota, 16 czerwca 2012

26. Aubrey Flegg Skrzydła nad Delft


"Skrzydła nad Delft "to książka , która  uznana została za najlepszą powieść roku w Irlandii .
Autor już od pierwszych stron przenosi czytelnika w niezwykle urokliwe miejsce. Akcja rozgrywa się w połowie  XVII w a jej miejscem jest niewielkie holenderskie miasteczko Delft. Główna bohaterka  Louise Eeden to  córka  znanego projektanta porcelany  doskonale zdaje sobie sprawę z tego czego oczekuje od niej ojciec. Dziewczyna zgadza się więc na ślub z tym , którego  zna od najmłodszych lat oraz na inne ustępstwa (  pozowanie  słynnemu artyście aby ten mógł namalować jej portret.)
Początkowo cicha , pokorna i wypełniająca wszystkie postawione przed nią zadania dziewczyna zmienia się nie do poznania. Wszystko za sprawą asystenta słynnego malarza Pietera. Chłopak jest pomocnikiem Jacoba Haitanka – mistrza , który tworzy  portret Louise.
Czy dwoje ludzi, których dzieli  tak wiele : pochodzenie,  status majątkowy  i wyznawana religia jest w stanie połączyć węzeł prawdziwej miłości?
Jeśli myślicie , że to kolejny romans z łatwym do przewidzenia zakończeniem jesteście w błędzie.
Bohaterowie a zwłaszcza Louise stają przed trudnymi wyborami. Muszą zdecydować czy ważniejsza  jest fortuna i życie u boku tego , którego nigdy się nie pokocha?. A może bardziej niż  luksus  liczy się świadomość, że ktoś darzy nas prawdziwym uczuciem ?.
Autor pokazuje nam XVII wieczną Holandię , mentalność ludzi tamtych czasów i niewielkie miasteczko Delft.  Potrafi on zaskoczyć czytelnika. W jednej chwili  romans odchodzi w cień. Na pierwszy plan wysuwają się  natomiast intrygi i tajemniczy spisek. Bohaterowie zmieniają się w toku akcji. Stawiają sobie trudne pytania szukając na nie odpowiedzi.  Fleeg porusza w swojej powieści   różne tematy. Pisze o rozmaitych rodzajach miłości,  batalii o marzenia i a nawet relacjach córka- rodzice. Nie brakuje też niespodzianek w postaci dyskusji filozoficznych . Historia obsadzona została w bardzo interesującym okresie.Lata w których rozgrywa się akcja określane są mianem „złotego wieku”.  Okres ten to czas rozkwitu gospodarczego , oraz epoka wielkich mistrzów.
Książkę czyta się z ogromną przyjemnością i lekkością. Z niecierpliwością czekam na jej kontynuacje, ponieważ „ Skrzydła dla Delft” są pierwszą częścią trylogii. Z przyjemnością poznam dalsze losy wykreowanych przez autora postaci. To  literatura przez duże l. Powieść w której serce i rozum  nie zawsze przemawiają jednym głosem i pojawia się między nimi konflikt.
Chcesz się przekonać co zwycięży?.  Walka o spełnienie marzeń ojca a może prawdziwa miłość? . . Odpowiedzi na te pytania poznasz tylko wtedy gdy przeczytasz książkę. Serdecznie do tego zachęcam.

Za egzemplarz recenzyjny dziękuje Wydawnictwu Esprit.

34 komentarze:

  1. Porownanie do serca i rozumu mi sie podoba ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Osobiście bardzo mi się podobała. Zupełnie inna od tutejszych na rynku. :) Zaintrygowało mnie zakończenie książki i wzmianka, że to 1 tom trylogii. Skoro zakończenie było TAKIE to jaka będzie kontynuacja...?
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. też mnie to zastanawia. Pozostaje czekać na kolejny tom.

      Usuń
    2. Dokładnie, w więc czekamy! :)

      Usuń
  3. Wczoraj książka do mnie dotarła, więc niedługo po nią sięgnę. : )

    OdpowiedzUsuń
  4. Koniecznie muszę przeczytać :)
    http://ksiazka-na-kazdy-dzien.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Książka już czeka w stosiki na swoją kolej. Nawet nie wiedziałam, że rozpoczyna trylogię ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Intryguje mnie książka, którą obecnie czytasz. Czekam na recenzję!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Recenzja powinna pojawić się na początku tygodnia.

      Usuń
    2. Ooo, to będę jej wypatrywać :)

      Usuń
  7. Nie pociągały mnie nigdy książki których akcja działa się w przeszłości ... ale to brzmi zachęcająco ... zobaczymy :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Zaintrygowałaś, choć typ książki jakoś niespecjalnie za mną przemawia, to może kiedyś się skuszę. :) Zapraszamy do nas, bo właśnie "zadebiutowaliśmy" z pierwszą książkową recenzją, i chcielibyśmy poznać opinię tych już wprawionych : )

    OdpowiedzUsuń
  9. Wolę jednak "samodzielne" książki, a nie kilkutomowe opowieści...ale jeżeli książka jest dobra, to czemu nie? Tylko trochę odstraszają te dyskusje filozoficzne;)

    OdpowiedzUsuń
  10. tę książkę z chęcią bym przeczytała
    czytałam już kilka recenzji i czuję się zainteresowana lekturą
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  11. Już czytałem o tej książce, ale jakoś trudno mi się do niej przekonać, mimo że lubię ten gatunek literacki.

    OdpowiedzUsuń
  12. Książkę mam już za sobą i miło ją wspominam:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Masz kontakt z wydawnictwem Kojro?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O jaki kontakt Ci chodzi? Czekam na książki od nich już jakiś czas i się doczekać nie mogłam ale podobno mają jakieś zamieszanie w wydawnictwie. Ksiązki już do mnie wędrują więc czekam cierpliwie.

      Usuń
    2. a i jeszcze jedno nie uraziłeś mnie.

      Usuń
  14. Chciałabym przeczytać, tylko kiedy będzie to możliwe?

    OdpowiedzUsuń
  15. Szkoda, że jest to trylogia, ponieważ na chwilę obecną mam sporo innych cykli książkowych do pilnowania, więc tym razem jednak spasuje.

    OdpowiedzUsuń
  16. Mam nadzieję, że niebawem uda mi się dostać tę książkę w swoje ręce, jestem jej bardzo ciekawa. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Brzmi ciekawie, więc kto wie :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Kilka osób pisało już pozytywnie o tej pozycji, że wstyd nie przeczytać ;)

    OdpowiedzUsuń
  19. Rzeczywiście książkę czyta się lekko, przyjemnie i niesamowicie szybko. Mam nadzieję, że kolejne części też zostaną przetłumaczone :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Domyślam się, że książka przeczytana, bo kolejna w ramce. Nie mogę się doczekać, aj. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak przeczytana właśnie zabieram się za pisanie recenzji.

      Usuń
  21. Jak sama zauważyłaś mam tę książkę w swoim stosiku :) Po Twojej opinii już nie mogę się doczekać kiedy ją przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Podoba mi się okładka tej książki a recenzja zachęca. Będę o niej pamiętać :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Ciekawe... skąd bierzesz informacje na temat literatury irlandzkiej? Łatwo jest dostać tą książkę?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Informacja była zawarta na odwrocie książki. Tę powieść otrzymałam w ramach wspłópracy recenzenckiej z Wydawnictwem Esprit.

      Usuń

Drogi Czytelniku. Witaj na blogu Książki Warte Przeczytania. Dziękuję, że tu zajrzałeś i przeczytałeś to, co dla Ciebie napisałam. Jeśli masz ochotę zostaw po sobie ślad w postaci komentarza. Anne 18.